Gå til hovedindholdet

5 gode spørgsmål til den sygemeldte medarbejder

Dette redskab hjælper lederen med at skabe tidlig og god kontakt til den sygemeldte medarbejder.

Kom godt i gang

Vejledning. 1 Læs redskab (1 side). 2 Overvej at kontakte den sygemeldte medarbejder pr. e-mail eller SMS for at drøfte, hvornår det passer, at du ringer. 3 Print redskab. 4 Tag tidlig telefonisk kontakt til medarbejderen, forklar formålet med samtalen og brug redskabet. 5 Aftal hvornår I taler sammen igen for at sikre jævnlig kontakt.

Redskabet er udarbejdet af Arbejdstilsynet.

 

Mål: At leder og medarbejder har en tidlig og god kontakt

Forberedelsestid: 5 min.

Øvelsestid: Afhængigt af samtalen med den sygemeldte medarbejder (cirka 30 min.)

Det skal du bruge: Printet redskab, kuglepen, notesblok, telefon, kalender

Hvem kan deltage: Leder og den sygemeldte medarbejder

 

Vejledning til 5 gode spørgsmål til den sygemeldte

Redskab

Her kan du finde og printe redskabet.

5 gode spørgsmål til den sygemeldte medarbejder - redskab - pdf

Henter PDF