G� til hovedindholdet

Få styr på arbejdsmiljøet med Arbejdstilsynets APV-værktøj

Alle virksomheder med ansatte skal gennemføre en arbejdspladsvurdering (APV), der hjælper dem til at have styr på arbejdsmiljøet. Med Arbejdstilsynets digitale APV-værktøj er det nemt og enkelt at leve op til reglerne og bruge APV’en som et aktivt redskab til et bedre arbejdsmiljø.

Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde løsninger. APV-værktøjet er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.

APV-værktøjet tager jer igennem processen skridt for skridt i fire enkle trin:

  • Vælg branche
  • Inddrag medarbejderne
  • Vurder risici
  • Lav en handlingsplan

Herefter er I i mål.

Hvad skal jeres APV indeholde?

Arbejdstilsynets eksperter har valgt de 7-20 typiske arbejdsmiljøproblemer i lige netop jeres branche. Det er nemt at tilpasse listen, så den passer til jeres hverdag.

Lev op til reglerne nemt og enkelt

I bestemmer selv, hvordan jeres APV skal gennemføres. Men husk, at der stilles en række krav til processen. Det brancherettede APV-værktøj gør det nemt at leve op til reglerne.

I kan enten logge ind med MitID eller oprette en ny bruger med e-mail.

Arbejdstilsynets APV-værktøj

Tjeklister og vejvisere

I kan også bruge Arbejdstilsynets APV-tjeklister og arbejdsmiljøvejvisere til at afdække problemer i arbejdsmiljøet og finde brancherettede løsninger.

Tjeklisterne kan udskrives eller sendes rundt via e-mail og udfyldes digitalt.

APV-tjeklister

Arbejdsmiljøvejvisere

APV-hotline

Hvis I har brug for hjælp til APV-arbejdet, kan I ringe til Arbejdstilsynet.

Ring: 72 12 12 88

Telefontid:
mandag - torsdag kl. 8-15,
fredag kl. 8-14

Henter PDF