G� til hovedindholdet

APV i tekstil- og papirindustrien

Alle virksomheder med ansatte skal ifølge loven udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV). APV'en i tekstil- og papirindustrien er virksomhedens eget redskab til at holde styr på arbejdsmiljøet.

Mange virksomheder skaber øget trivsel og et bedre arbejdsmiljø med deres APV.

APV handler helt kort om at finde ud af:

  • Om I har problemer med arbejdsmiljøet
  • Hvor problemerne eventuelt er
  • Hvordan I løser problemerne
  • Hvem der har ansvaret for, at de bliver løst, og
  • Hvornår I skal følge op.

Hvad er en APV?

Arbejdstilsynets APV-værktøj

Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde en løsning. Arbejdstilsynets APV-værktøj er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.

Arbejdstilsynets APV-værktøj

APV-tjeklister fra Arbejdstilsynet

Tjeklisten hjælper jer med at finde problemer med arbejdsmiljøet, når I skal lave arbejdspladsvurdering

APV-tjekliste til tekstil og papir

Andre informationsmaterialer om APV

Materialer fra Industriens BFA der kan understøtte og lette virksomhedernes arbejde med arbejdspladsvurderingen

APV-materialer fra Industriens BFA

Vejledning om hvorfor og hvordan man kan indarbejde spørgsmål om sundhedsfremme i APV’en  

Arbejdspladsvurdering (APV) Sund By Netværket

At-vejledninger

Arbejdspladsvurdering - At-vejledning D.1.1

Henter PDF