APV i virksomheder, der transporterer gods
Alle virksomheder med ansatte skal ifølge loven udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV). APV'en i virksomheder, der transporterer gods er virksomhedens eget redskab til at holde styr på arbejdsmiljøet.
Mange virksomheder skaber øget trivsel og et bedre arbejdsmiljø med deres APV.
APV handler helt kort om at finde ud af:
- Om I har problemer med arbejdsmiljøet
- Hvor problemerne eventuelt er
- Hvordan I løser problemerne
- Hvem der har ansvaret for, at de bliver løst, og
- Hvornår I skal følge op.
Arbejdstilsynets APV-værktøj
Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde en løsning. Arbejdstilsynets APV-værktøj er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.
APV-tjekliste fra Arbejdstilsynet
Tjeklisterne hjælper jer med at finde problemer med arbejdsmiljøet, når I skal lave arbejdspladsvurdering
APV-tjekliste til transport af gods
APV-tjekliste til post- og kurértjeneste
Andre informationsmaterialer om APV
Materialer fra BFA Velfærd og Offentlig administration der kan understøtte og lette virksomhedernes arbejde med arbejdspladsvurderingen
APV-materialer fra BFA Transport, Turisme, Service og Jord til Bord
Vejledning om hvorfor og hvordan man kan indarbejde spørgsmål om sundhedsfremme i APV’en
Arbejdspladsvurdering (APV) Sund By Netværket