Gå til hovedindholdet

Viden om anmeldelse af arbejdsulykker

Omkring halvdelen af alle arbejdsulykker bliver ikke anmeldt. Det er et problem, fordi registrering af arbejdsulykker hjælper til at forebygge fremtidige arbejdsulykker. Det er også vigtigt at anmelde arbejdsulykker, fordi medarbejderen måske har ret til erstatning.

Sådan anmelder du en arbejdsulykke

Når du som arbejdsgiver anmelder en arbejdsulykke, betaler din forsikring sagsbehandling og eventuel erstatning, medmindre din virksomhed er selvforsikret. Klik på linket for at anmelde en arbejdsulykke eller læse mere om, hvordan du anmelder en ulykke.

Sådan anmelder du en arbejdsulykke

Det kan du gøre som medarbejder

Hvis arbejdsgiveren ikke kan eller vil anmelde skaden, eller hvis virksomheden ikke eksisterer længere eller er gået konkurs, kan der opstå en situation, hvor du som medarbejder eller din repræsentant (fx fagforening, læge eller advokat) er nødt til at anmelde. Følg linket ovenfor og læs mere om anmeldelse af arbejdsulykker.