G� til hovedindholdet

APV i it- og telekommunikationsvirksomheder

Alle virksomheder med ansatte skal ifølge loven udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV). APV'en er it- og telekommunikationsvirksomhedernes eget redskab til at holde styr på arbejdsmiljøet.

Mange virksomheder skaber øget trivsel og et bedre arbejdsmiljø med deres APV.

APV handler helt kort om at finde ud af:

  • Om I har problemer med arbejdsmiljøet
  • Hvor problemerne eventuelt er
  • Hvordan I løser problemerne
  • Hvem der har ansvaret for, at de bliver løst, og
  • Hvornår I skal følge op.

Hvad er en APV?

Arbejdstilsynets APV-værktøj

Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde en løsning. Arbejdstilsynets APV-værktøj er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.

Arbejdstilsynets APV-værktøj

APV-tjeklister fra Arbejdstilsynet

Tjeklisterne hjælper jer med at finde problemer med arbejdsmiljøet, når I skal lave arbejdspladsvurdering

APV-tjekliste til IT og telekommunikation

APV-tjekliste til IT-virksomheder

Andre informationsmaterialer om APV

Materialer fra Industriens BFA, BFA Kontor og BFA Velfærd og Offentlig administration der kan understøtte og lette virksomhedernes arbejde med arbejdspladsvurderingen

APV-materialer fra Industriens BFA

Tid til APV - BFA Kontor

APV-materialer fra BFA Velfærd og Offentlig administration

Vejledning om hvorfor og hvordan man kan indarbejde spørgsmål om sundhedsfremme i APV’en  

Arbejdspladsvurdering (APV) - Sund By Netværket - pdf

At-vejledninger

Arbejdspladsvurdering - At-vejledning D.1.1

Henter PDF