APV i it- og telekommunikationsvirksomheder
Alle virksomheder med ansatte skal ifølge loven udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV). APV'en er it- og telekommunikationsvirksomhedernes eget redskab til at holde styr på arbejdsmiljøet.
Mange virksomheder skaber øget trivsel og et bedre arbejdsmiljø med deres APV.
APV handler helt kort om at finde ud af:
- Om I har problemer med arbejdsmiljøet
- Hvor problemerne eventuelt er
- Hvordan I løser problemerne
- Hvem der har ansvaret for, at de bliver løst, og
- Hvornår I skal følge op.
Arbejdstilsynets APV-værktøj
Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde en løsning. Arbejdstilsynets APV-værktøj er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.
APV-tjeklister fra Arbejdstilsynet
Tjeklisterne hjælper jer med at finde problemer med arbejdsmiljøet, når I skal lave arbejdspladsvurdering
APV-tjekliste til IT og telekommunikation
APV-tjekliste til IT-virksomheder
Andre informationsmaterialer om APV
Materialer fra Industriens BFA, BFA Kontor og BFA Velfærd og Offentlig administration der kan understøtte og lette virksomhedernes arbejde med arbejdspladsvurderingen
APV-materialer fra Industriens BFA
APV-materialer fra BFA Velfærd og Offentlig administration
Vejledning om hvorfor og hvordan man kan indarbejde spørgsmål om sundhedsfremme i APV’en
Arbejdspladsvurdering (APV) - Sund By Netværket - pdf