G� til hovedindholdet

Guide til arbejdsgiveren: Før og efter smitte med COVID-19

Hvad gør du, hvis arbejdspladsen bliver ramt af coronasmitte? Og hvordan laver du en beredskabsplan, så I er godt forberedt, inden det sker? På Arbejdstilsynets hjemmeside kan du finde en guide til arbejdsgiveren om, hvordan du forebygger og håndterer smitte med COVID-19.

Som arbejdsgiver har du ansvar for at forebygge og håndtere risiko for smitte med COVID-19 på arbejdspladsen. Der er mange opgaver forbundet med COVID-19 på arbejdspladserne og Arbejdstilsynet har derfor sammen med en række organisationer udarbejdet en guide til, hvordan du som arbejdsgiver:

  • Foretager en risikovurdering
  • Udarbejder en beredskabsplan
  • Forebygger smitterisiko
  • Forholder dig, hvis en af dine medarbejdere bliver smittet med COVID-19

Guiden indeholder desuden links og telefonnumre til de relevante myndigheder på området.

Vær opmærksom på, at du skal inddrage medarbejderne i arbejdet med at forebygge og håndtere coronasmitte. Hvis I har en arbejdsmiljøorganisation på arbejdspladsen, skal du inddrage den. Hvis I ikke har en arbejdsmiljøorganisation, skal du inddrage medarbejderne direkte.

Guide til arbejdsgiveren: Forebyg og håndter smitte med COVID-19

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål af sundhedsfaglig karakter, kan du kontakte den fælles myndighedshotline på tlf.: 70 20 02 33. Hotlinen er åben 24/7.

Hvis du har spørgsmål af arbejdsmiljømæssig karakter, kan du kontakte Arbejdstilsynets Call Center på tlf.: 70 12 12 88.

 

;

Henter PDF