Gå til hovedindholdet

Arbejdstilsynets Call Center

Arbejdstilsynets Call Center besvarer spørgsmål indenfor det arbejdsmiljø- og tilsynsfaglige område

Hvad hjælper Call Centeret med?

  • Spørgsmål om arbejdsmiljø og arbejdsmiljøreglerne.
  • Hjælp til brug af Arbejdsmiljø i din Virksomhed (ADVI), hvor du kan se alle de sager, som Arbejdstilsynet har med din virksomhed.
  • Kontakt til Tilsynsførende for uddybning af et arbejdsmiljøproblem i virksomheden, som er blevet drøftet ved et tilsynsbesøg.
  • Spørgsmål om varslede tilsynsbesøg og din planlægning i forhold til disse. Herunder kontakt til tilsynsførende i forhold til varslede tilsynsbesøg. (Husk at oplyse et sagsnummer eller et navn fra det brev, som du har modtaget om tilsynsbesøget fra Arbejdstilsynet.)

Alle spørgsmål om arbejdsmiljø besvares som udgangspunkt straks - er problemstillingen kompleks eller meget specifik, kan vi have brug for at vende spørgsmålet med sagkyndige kollegaer. Hvis det er tilfældet, vender vi tilbage med svar eller dirigerer spørgsmålet direkte videre til dem, der kan svare på det.

 

 

Gode genveje

Kontakt Call Centeret

Arbejdstilsynets Call Center
70 12 12 88

Tast 1 for spørgsmål om arbejdsmiljø
Tast 2 for konkrete sager og tilsynsbesøg
Tast 3 for at klage over arbejdsmiljøforhold
Tast 4 for omstilling i Arbejdstilsynet

Press 9 - for service in English

I tilfælde af akutte og alvorlige overtrædelser af arbejdsmiljøloven eller alvorlige arbejdsulykker kan Arbejdstilsynet kontaktes uden for normal arbejdstid - følg anvisningerne på telefonsvareren.

Hotline om mobning og seksuel chikane
70 22 12 80

Hotline om udenlandske virksomheder
70 22 12 81

Hotline om APV og Arbejdstilsynets APV-værktøj
72 20 90 00

Telefontid, alle linjer:
Mandag - torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14

 

In English