- Tal med den tidligere AMR eller andre AMR på din arbejdsplads. På den måde får du et større overblik over, hvad der ligger i opgaven.
- Undersøg, om der er aktuelle sager, du skal følge op på. Det kan du fx finde i referaterne fra møderne i AMO. Undersøg også om der er bestemte fokusområder, I skal have i arbejdsmiljø-drøftelsen.
- Find ud af, hvordan AMO ser ud på din arbejdsplads. Der er forskellige måder at oprette en AMO på. Undersøg også, hvem der er medlem af AMO, om der er flere arbejdsmiljøgrupper, og hvordan samarbejdet foregår.
- Afklar, hvad forventningerne er til din rolle. Det kan være en god ide at tale med dem, der kan have forventninger til dig fx arbejdsmiljøgruppen, kolleger og den øvrige AMO.
- Skab et godt samarbejde i AMO mellem ledelsen og dig som AMR. Tag derfor fx en indledende drøftelse, hvor I taler om jeres opgaver, hvordan de skal løses og hvordan, jeres mødeform og hvordan I inddrager kolleger og medarbejdere.
- Hold din viden ajour inden for arbejdsmiljøområdet. Det kan være nye regler, vejledninger m.m. Det kan også være en god ide at få inspiration fra andre virksomheder, der ligner den du arbejder på. Måske kan I bruge samme tiltag hos jer.