Sidst revideret: 30. maj 2024
Anna Mette hjælper ledere med nye perspektiver
Mød Anna Mette, som er en af dem, der sidder klar ved telefonerne og hjælper ledere med deres egen eller deres medarbejderes trivsel.
Bag Arbejdstilsynets hotline for ledere sidder bl.a. Anna Mette, som har en psykologifaglig uddannelsesbaggrund og en baggrund som tilsynsførende i Arbejdstilsynet i 11 år. Den baggrund bringer hun i spil i sit arbejde, når hun svarer telefoner i Arbejdstilsynets Call Center eller er på besøg på arbejdspladser.
Anna Mette har stor erfaring med at tale med virksomheder og ledere om trivsel og det gode psykiske arbejdsmiljø.
”Der er ofte ikke et fælles sprog på en arbejdsplads for at tale om lederes psykiske arbejdsmiljø, og undersøgelser viser, at nogle ledere føler sig ensomme i rollen, og at arbejdspladsen kan have et prototypisk syn på ledere som overmennesker. Men ledere er også ansatte, der har brug for gode rammer for at løse deres opgaver godt. Det kan vi hjælpe med at belyse og nuancere, når ledere ringer ind til os”.
Når man ringer ind til Hotline for ledere, er man anonym:
”Når de ringer til os, tilbyder vi et omkostningsfrit rum, som ikke altid er så frit i andre sammenhænge. Det er vigtigt for den tillidsfulde samtale”
Anna Mette hjælper lederne ved bl.a. at belyse problemstillinger fra andre perspektiver.
”Den sidste jeg talte med var glad for at få nye perspektiver på den problemstilling, hun ringede om. Nye perspektiver giver udvidede handlemuligheder, så lederen kan finde andre veje at gå”.
Kontakt hotline for ledere
Du kan ringe til hotlinen, hvis du, som leder har brug for hjælp til at forebygge og håndtere udfordringer i det psykiske arbejdsmiljø hos dig selv og dine medarbejdere.