Få styr på arbejdsmiljøet med Arbejdstilsynets APV-værktøj
Alle virksomheder med ansatte skal lave en arbejdspladsvurdering (APV), der hjælper dem til at have styr på arbejdsmiljøet. Med Arbejdstilsynets digitale APV-værktøj er det nemt og enkelt at leve op til reglerne og bruge APV’en som et aktivt redskab til et bedre arbejdsmiljø.
Få hjælp til at vurdere jeres arbejdsmiljøproblemer og til at finde løsninger. APV-værktøjet er fyldt med konkret hjælp til hvert enkelt arbejdsmiljøproblem, så I både kan overholde loven og skabe en sikker og sund arbejdsplads på samme tid.
APV-værktøjet tager jer igennem processen skridt for skridt i fire enkle trin:
- Vælg branche
- Inddrag medarbejderne
- Vurder problemerne
- Lav en handlingsplan
Herefter er I i mål.
Hvad skal jeres APV indeholde?
Arbejdstilsynets eksperter har valgt de 7-20 typiske arbejdsmiljøproblemer i lige netop jeres branche. Det er nemt at tilpasse listen, så den passer til jeres hverdag.
Lev op til reglerne nemt og enkelt
I bestemmer selv, hvordan jeres APV skal se ud. Men husk, at der er en række krav til processen. APV-værktøjet gør det nemt at leve op til reglerne.
Kom godt i gang med jeres APV
Brug Arbejdstilsynets brancherettede APV-værktøj til at vurdere jeres arbejdsmiljø og til at prioritere og løse de arbejdsmiljøproblemer, I finder. I kan enten logge ind med MitID eller oprette en ny bruger med e-mail.
Kontakt Call Centret
Arbejdstilsynets APV-hotline:
Telefontid:
mandag - onsdag kl. 8-15,
torsdag kl. 8-18,
fredag kl. 8-14
APV-tjeklister
Arbejdstilsynets brancherettede APV-tjeklister (pdf) kan hjælpe jer med at finde problemer i arbejdsmiljøet, når I skal lave jeres APV.
Arbejdsmiljøvejvisere
Få hjælp til at prioritere og løse de arbejdsmiljøproblemer, I har fundet.
Find din branches vejviser: