Gå til hovedindholdet

5 gode spørgsmål til den sygemeldte medarbejder

Dette redskab hjælper lederen med at skabe tidlig og god kontakt til den sygemeldte medarbejder.

Kom godt i gang

Vejledning: 1 Læs vejledning og redskab (2 sider). 2 Tænk på en medarbejder, som har vakt din opmærksomhed eller bekymring. 3 Print redskabet og sæt krydser. 4 Vurdér på baggrund af krydserne om det er en god idé at tale med medarbejderen. I så fald 5 Kontakt med arbejderen og fortæl om formålet med mødet. Indkald herefter til møde. 6 Hold mødet, introducér samtalens formål og drøft krydserne. 7 Overvej handlemuligheder og udform handleplan.

 

Mål: At leder og medarbejder har en tidlig og god kontakt

Forberedelsestid: 5 min.

Øvelsestid: Afhængigt af samtalen med den sygemeldte medarbejder (cirka 30 min.)

Det skal du bruge: Printet redskab, kuglepen, notesblok, telefon, kalender

Hvem kan deltage: Leder og den sygemeldte medarbejder

 

Vejledning til 5 gode spørgsmål til den sygemeldte

Redskab

Her kan du finde og printe redskabet.

5 gode spørgsmål til den sygemeldte medarbejder - redskab - pdf


Redskabet er udarbejdet af Arbejdstilsynet.



Henter PDF