Sidst revideret: 15. juni 2022
Hold balancen
Dette redskab hjælper en leder med at holde balancen mellem hensynet til en stress-sygemeldt medarbejder og hensynet til kollegaerne. Redskabet kan bruges generelt.
Kom godt i gang
![Vejledning: 1 Læs vejledning og redskab (2 sider). 2 Tænk på en medarbejder, som har vakt din opmærksomhed eller bekymring. 3 Print redskabet og sæt krydser. 4 Vurdér på baggrund af krydserne om det er en god idé at tale med medarbejderen. I så fald 5 Kontakt med arbejderen og fortæl om formålet med mødet. Indkald herefter til møde. 6 Hold mødet, introducér samtalens formål og drøft krydserne. 7 Overvej handlemuligheder og udform handleplan.](/media/7560/hold-balancen.jpg)
Kilde: "Hold balancen – Stressreducerende ledelse ved fravær i teamet" af Arbejdsmiljø København og P.S. – Indsats for psykisk sundhed i Københavns Kommune.
Mål: At hjælpe ledere med at holde balancen mellem hensynet til en sygemeldt medarbejder og hensynet til kollegaerne
Forberedelsestid: 15 min.
Øvelsestid: 45 min.
Det skal du bruge: Printet redskab, kuglepen, notesblok
Hvem kan deltage: Leder og andre relevante
Øvelsesvejledning
I øvelsesvejledningen kan du læse om, hvordan du bruger redskabet.