Gå til hovedindholdet

Hold balancen

Dette redskab hjælper en leder med at holde balancen mellem hensynet til en stress-sygemeldt medarbejder og hensynet til kollegaerne. Redskabet kan bruges generelt.

Kom godt i gang

Vejledning: 1 Læs vejledning og redskab (2 sider). 2 Tænk på en medarbejder, som har vakt din opmærksomhed eller bekymring. 3 Print redskabet og sæt krydser. 4 Vurdér på baggrund af krydserne om det er en god idé at tale med medarbejderen. I så fald 5 Kontakt med arbejderen og fortæl om formålet med mødet. Indkald herefter til møde. 6 Hold mødet, introducér samtalens formål og drøft krydserne. 7 Overvej handlemuligheder og udform handleplan.

 

Mål: At hjælpe ledere med at holde balancen mellem hensynet til en sygemeldt medarbejder og hensynet til kollegaerne

Forberedelsestid: 15 min.

Øvelsestid: 45 min.

Det skal du bruge: Printet redskab, kuglepen, notesblok

Hvem kan deltage: Leder og andre relevante

 

Øvelsesvejledning til hold balancen

Øvelsesvejledning

I øvelsesvejledningen kan du læse om, hvordan du bruger redskabet.

Hold balancen - øvelsesvejledning - pdf

Vejledning til hold balancen

Redskab

Her kan du finde og printe redskabet.

Hold balancen - redskab - pdf



Kilde: "Hold balancen – Stressreducerende ledelse ved fravær i teamet" af Arbejdsmiljø København og P.S. – Indsats for psykisk sundhed i Københavns Kommune.



Henter PDF