Gå til hovedindholdet

Prioritér kerneopgaven

Dette redskab hjælper jer med at drøfte, afklare og sætte fokus på jeres fælles kerneopgave og prioritering af arbejdsopgaver. Jeres kerneopgave er et andet ord for jeres formål, mission eller eksistensberettigelse for jeres arbejdsfællesskab.

Kom godt i gang

Vejledning: 1 Læs vejledning og redskab (2 sider). 2 Tænk på en medarbejder, som har vakt din opmærksomhed eller bekymring. 3 Print redskabet og sæt krydser. 4 Vurdér på baggrund af krydserne om det er en god idé at tale med medarbejderen. I så fald 5 Kontakt med arbejderen og fortæl om formålet med mødet. Indkald herefter til møde. 6 Hold mødet, introducér samtalens formål og drøft krydserne. 7 Overvej handlemuligheder og udform handleplan.

 

Mål: At sætte fokus på kerneopgaven i jeres arbejdsfællesskab gennem dialog og erfaringsudveksling

Forberedelsestid: 30 min.

Øvelsestid: Op til 3,5 timer (kan evt. opdeles over flere dage)

Det skal du bruge: Printet redskab, kuglepen, notesblok, post-its, mødelokale, kalender

Hvem kan deltage: Ledere, arbejdsmiljø- og tillidsrepræsentanter og medarbejdere

 

Øvelsesvejledning til prioritér kerneopgaven

Øvelsesvejledning

I øvelsesvejledningen kan du læse om, hvordan du bruger redskabet.

Prioritér kerneopgaven - øvelsesvejledning - pdf

Vejledning til prioritér kerneopgaven

Redskab

Her kan du finde og printe redskabet.

Prioriter kerneopgaven - redskab - pdf


Kilde: "Prioritering af kerneopgaven" af BrancheFællesskabet for Arbejdsmiljø – Velfærd og Offentlig administration 



Henter PDF