Sådan søger du

Hvis du ikke vælger noget, søger du automatisk i alt indhold på at.dk.
Du kan også begrænse din søgning til at kun søge i Regler eller i Brancher. Det gør du ved at markere enten Søg i regler eller Søg i brancher.
Nulstil søgning fjerner de afgrænsninger du har foretaget.
Gå til hovedindholdet

Ledige job i Arbejdstilsynet

Her kan du se en oversigt over ledige jobs hos Arbejdstilsynet lige nu.

Administrativ medarbejder med fokus på aktindsigter og kvalitetssikring af sagsbehandling

Har du lyst til at blive en del af en større gruppe administrative medarbejdere? Og vil du gerne være med til at understøtte Arbejdstilsynets tilsynsopgaver i et samarbejde med bl.a. tilsynsførende og jurister? Så er du måske den nye kollega, vi søger i Tilsynscenter Syd i Kolding.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.  

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.  

Du kan læse mere om os på www.at.dk

Bliv en aktiv administrativ medspiller i arbejdsmiljøindsatsen

Tilsynscentrets ansvarsområde er primært at forestå tilsynsarbejde i overensstemmelse med arbejdsmiljølovgivningen og gældende retningslinjer.

Som administrativ medarbejder bliver du en del af en organisation, hvor du ikke altid præcist ved hvad dagen bringer. Du kommer primært til at varetage arbejdsopgaver som fx:

  • Sagsbehandling af aktindsigter og datatræk.
  • Sagsbehandling på det forvaltningsretlige område, fx i forhold til offentlighedsloven.
  • Sagsbehandling som fx oprettelser af sager, notatskrivning, håndtering af henvendelser m.v.
  • Kvalitetssikring af procedurer for arbejdsgange.
  • Undervisning af kolleger i fx administrative sagsgange.
  • Andet forefaldende administrativt arbejde. 

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • har erfaring med aktindsigter og det forvaltningsretlige område
  • har erfaring med procedureudvikling og kvalitetssikring
  • har en kontoruddannelse – med evt. relevant efteruddannelse.
  • har en erfaring med administrative opgaver, og brugerbetjening/support.
  • er rutineret PC bruger på superbrugerniveau (som minimum Office-pakken og Adobe)
  • er meget serviceorienteret og god til at samarbejde både internt og eksternt.
  • er systematisk, kan arbejde selvstændigt og er en afslutter.
  • har lysten til at udvikle dig fagligt.

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår

​Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. marts 2022. 

​​Du bliver ansat som kontorfunktionær efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte administrativ chef Jakob Biering jbi@at.dk eller tlf. 7220 8885 eller tovholder på aktindsigter Lisbeth Hoffmann lif@at.dk eller tlf. 7220 9620.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5272. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 18. januar 2022 kl. 12. 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 3 og 4. 

Send Ansøgning

Henter PDF