Gå til hovedindholdet

Arbejdsgiverens tjekliste - uklare krav og modstridende krav i arbejdet

Denne tjekliste giver dig som arbejdsgiver et samlet overblik over de pligter og processer, der er gennemgået i denne vejledning. Tjeklisten kan bruges som et værktøj i arbejdet med at forebygge uklare krav og modstridende krav i arbejdet.

Afdækning

3. Afdæk og vurdér uklare krav og modstridende krav i arbejdet

Vurdering

3. Afdæk og vurdér uklare krav og modstridende krav i arbejdet
3.2. Hvordan vurderer du om risikoen for sikkerhed og sundhed er effektivt forebygget?
3.2. Hvordan vurderer du om risikoen for sikkerhed og sundhed er effektivt forebygget?

Forebyggende tiltag

4. Forebyg risikoen for de ansattes sikkerhed og sundhed
4.2. Planlægning og tilrettelæggelse af arbejdet så arbejdet er forsvarligt
4.3. Tilstrækkelig og hensigtsmæssig oplæring og instruktion i at udføre arbejdet
4.4. Støtte i arbejdet fra ledelse og kollegaer
4.5. Indflydelse i arbejdet i forhold til det arbejde som skal udføres
4.6. Hensyn til ansattes forudsætninger
4. Forebyg risikoen for de ansattes sikkerhed og sundhed

Tilsyn

5. Før effektivt tilsyn med at arbejdet udføres forsvarligt

Sidst revideret: 31. januar 2023

Henter PDF