Vejledning til Arbejdsmiljøpuljen
Her finder du vejledninger og dokumenter, du har brug for til din ansøgning og administration af bevilget tilskud. Læs vejledninger og udfyld dokumenter i ro og mag hos dig selv og upload dem på Tilskudsportalen, når du er klar. Der er åbent for ansøgninger.

Fra ansøgning til udbetaling

Sådan ansøger du
Når du skal ansøge om tilskud fra Arbejdsmiljøpuljen, skal du
- Udfylde ansøgningsskemaet
- Lave et budget (brug evt. Arbejdstilsynets budgetskema)
- Indsende ansøgning, budget og dokumentation via Tilskudsportalen
Du kan orientere dig i ansøgningsvejledningen, hvor du finder en beskrivelse af kravene til dig som ansøger og til det projekt, du ønsker at søge om tilskud til.
Sådan laver du den gode ansøgning
Relevante dokumenter
Vejledning om ansøgning og udbetaling - pdf
Budget og regnskabsskema - xlsx
Tilskudsportalen
Du skal indsende din ansøgning via Tilskudsportalen. Tilskudsportalen huses af Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR). Du skal have følgende parat:
- alle relevante dokumenter til ansøgningen
- NemID medarbejdersignatur
Sådan får du udbetalt dit tilskud
Når projektet er afsluttet og fakturaerne er betalt, kan du få udbetalt dit tilskud fra Arbejdsmiljøpuljen, når Arbejdstilsynet har godkendt din anmodning.
Du anmoder om udbetaling via Tilskudsportalen. Du skal vedhæfte følgende dokumenter:
- Udbetalingsskema
- Faglig afrapportering, hvis denne udfyldelses som selvstændigt bilag
- Projektregnskab (brug evt. Arbejdstilsynets regnskabsskema)
- Dokumentation for afholdte udgifter i form af fakturaer
Du kan læse mere om hvilke forpligtigelser, som du skal opfylde for at få udbetalt tilskud i udbetalingsvejledningen.
Relevante dokumenter
Vejledning om ansøgning og udbetaling - pdf
Budget og regnskabsskema - xlsx
Arbejdstilsynets revisionsinstruks for arbejdsmiljøpuljen - pdf
Tilskudsportalen
Du skal indsende din udbetalingsanmodning via Tilskudsportalen. Tilskudsportalen huses af Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR).
Du skal have følgende parat:
- alle relevante dokumenter til udbetaling
- NemID medarbejdersignatur
Love og regler for støtte
OBS!
Puljerne er indtil videre lukket for nye ansøgninger.
Indhold på denne side
Fra ansøgning til udbetaling
Sådan ansøger du
Sådan får du udbetalt dit tilskud
Love og regler for støtte
Link til ansøgningsportal
Kontaktoplysninger til sekretariat
Kontakt sekretariatet for hjælp
I Arbejdstilsynet sidder et sekretariat parat til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til puljen.
Ring: 70 12 12 88 (tast 5). Telefontid: mandag, onsdag og fredag 9-10:00
Hvad du skal vide for at ansøge
Tilskudsportalen
Du skal indsende din ansøgning, anmodning om udbetaling, ændringsanmodninger og spørgsmål om din ansøgning eller bevilget tilskud via Tilskudsportalen. Tilskudsportalen huses af Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR).
Du skal have følgende parat:
- alle relevante dokumenter
- NemID medarbejdersignatur
Gense tidligere afholdte webinarer om puljen
Webinar for arbejdsmiljørådgivere 30. september 2021
Fokus på den gode ansøgning.
Webinar: Arbejdsmiljøpuljen for arbejdsmiljørådgivere
Webinar om arbejdsmiljøpuljen - pdf
Webinar til alle interesserede 28. april 2021
Webinaret giver en introduktion til puljens tre spor, ansøgningsprocessen og svar på de spørgsmål, vi oftest får