At-interne instrukser
At-interne instrukser er skriftlige tjenestebefalinger fra Arbejdstilsynets ledelse til medarbejderne om, hvordan Arbejdstilsynet håndhæver arbejdsmiljøreglerne.
At-interne instrukser er skriftlige tjenestebefalinger fra Arbejdstilsynets ledelse til medarbejderne om, hvordan Arbejdstilsynet håndhæver arbejdsmiljøreglerne. Instrukserne vil derfor typisk angive, hvornår og under hvilke betingelser tilsynsførende skal reagere på overtrædelser af arbejdsmiljølovgivningen og skal afgive reaktioner.
Instrukser vil som hovedregel blive udarbejdet og struktureret med fokus på bestemte arbejdsmiljøemner. Men instrukser kan også i visse tilfælde være af mere tværgående eller generel karakter.
Instrukser
- CIR-13: Unges arbejde
- IN-1: Krav til virksomhedernes egenindsats
- IN-2: Ulykkesrisici
- IN-3: Muskel- og skeletbesvær
- IN-4: Psykisk arbejdsmiljø
- IN-5: Støj
- IN-9: Kemi, støv og biologi
- IN-15: Bygherrer, udbydere mv.
- IN-16: Områder uden for arbejdsmiljøloven
- IN-17: Flere arbejdsmiljøemner
-
IN-18: Generelle instrukser
IN-18-5: Afholdelse af seminarer mv. med bygge- og anlægsbranchen (senest revideret 29. juni 2005)
IN-18-8: Konstatering af overtrædelser (revideret juli 2018)
IN-18-11: Håndtering af klagenævnsafgørelser (senest revideret 1. januar 2012)
IN-18-13: Aktindsigt (senest revideret 25. maj 2018)
IN-18-19: Klagesagsbehandling i Arbejdstilsynet
IN-18-20: Kontrol og påbud ved arbejdsgiveres erhvervsmæssige arbejde i deres "private sfære"
IN-18-23: Instruks om behandling af dispensationsansøgninger
Kvalitetsprocedurer
Kvalitetsprocedurerne har skiftet navn. De findes nu under menupunktet:
Brancheundervisnings-notater er nedlagt
Brancheundervisningsnotaterne er ikke længere tilgængelige, virksomheder kan logge ind på ADVI, for at se de typiske arbejdsmiljøproblemer i deres branche.